Kompletná cestná sieť
1070 Műemlék pincesor.png
Späť
bicycle friendly award
Späť

Naše krásne dedičstvo - kontemplatívna jazda na bicykli medzi slamenými domami, kostolnými vežami a pivnicami - žltá A/B

2.5
(2 Hodnotenie)
4h 26mČas jazdy
44.4 kmDĺžka
389 m
389 m
Výškový rozdiel
Kompletná cestná sieť
  • Popis
  • BalatonBike365 Port
  • Informácie o ceste
  • Atrakcie
  • Recenzie
Popis
1. Údaje o ceste, legenda
Túto zdanlivo stredne dlhú a stredne zložitú trasu južným Balatonom odporúčame len skúseným MTB užívateľom- cyklistom, a to len v suchom počasí, pretože úsek medzi Kéthely a Hollád dokáže cyklistov prekvapiť aj uprostred leta.
Na mape prerušovaná čiara označuje poľnú cestu.

2. Faktory obťažností túry
Úsek medzi Kéthely a Hollád obsahuje strmé stúpania ale aj zjazdy, ako aj šmykľavé, blatisté miesta.
Túra ide od osady Kéthely do Balatonmáriafürdő po verejnej ceste, s výnimkou niekoľkých kratších úsekov.
V Balatonkeresztúre turistická trasa križuje hlavnú cestu č.7, treba ju prechádzať s mimoriadnou opatrnosťou.

3. Popis dojmov
Skutočný kultúrny obsah nájdeme na tejto cyklistickej túre, ktorá má začiatok od miesta Balatonmáriafürdő a vracia sa tam aj naspäť. Po ceste sa striedajú múzeá a pamiatky a my môžeme prechádzať medzi miestnymi historickými pokladmi a etnografickými kuriozitami. Pri pohľade na budovy, ktoré nám spadajú do cesty, môžeme pozorne vysledovať aj históriu tejto oblasti a dostať odpovede o tom, čomu verili, kde žili a aký život žili bývalí miestni obyvatelia. Zdanlivo krátka, len 30 km dlhá trasa sa dá smelo naplánovať na celý deň, pretože o pamiatky nebude núdza!

Dotknuté osady sú: Balatonkeresztúr, Balatonújlak, Kéthely, Hollád, Tikos, Szegerdő, Főnyed, Vörs, Balatonszentgyörgy, Balatonberény, Balatonmáriafürdő
Cieľová skupina:
Pravidelný cyklista
Oboznámený s touto oblasťou
Jazdite v teréne!
Skryté poklady
Odporúčaný typ bicykla pre túru:
Horský bicykel
Informácie o cesteZloženie podľa klasifikácie ciest
Všetky cesty44.4 km
  • Cyklistická cesta3.7 km (8.4%)
  • Cesta6.3 km (14.2%)
  • Cesta s nízkou premávkou16.4 km (37.0%)
  • Lesná cesta7.7 km (17.2%)
  • Chodník0.9 km (2.1%)
  • Vodné nábrežie0.2 km (0.5%)
  • Poľnohospodárska cesta9.1 km (20.5%)
  • Loď/Trajekt0.0 km (0.0%)
Klasifikácia povrchu vozovky:
Všetky cesty44.4 km
  • Asfalt27.0 km (60.8%)
  • Štrk8.0 km (18.0%)
  • Zem9.4 km (21.3%)
Výškový rozdiel:
Celkový výškový rozdiel:389 m
Maximálny vzostup:10-15%
Recenzie
2.5/5
2.5
(2 Hodnotenie)
5
(0)
4
(1)
3
(0)
2
(0)
1
(1)
Pre napísanie recenzie musíte byť prihlásený!
Hodnotenia ostatných cyklistov:
Attila Huszár16. 6. 2024 17:17:56
1
(1)
Textové hodnotenie

FIGYELEM! Azért adok csak 1 csillagot, hogy felhívjam mind a bringások, mind a szervezők figyelmét, hogy Hollád és Kéthely között az erdei út nemhogy kerékpárral de gyalog is járhatatlan! Vádli középig süllyedtem az iszapban, gyakorlatilag a kijutásért küzdöttem, mobil térerő nincs így segítséget sem tudsz hívni! Ugyan a szöveges részben van erre hivatkozás, de EZT VEGYÉTEK KOMOLYAN! Szervezők, vizsgáljátok felül, hogy érdemes e kint hagyni a túrát vagy az erdei részt gondoljátok újra.

novistar12. 8. 2022 22:28:14
4
(4)
Textové hodnotenie

A túra egy igazi kihívás, de megéri a fáradságot. A leírását szeretném kiegészíteni azzal, hogy a túra Tikos és Hollád között is keresztezi a 7-es főutat, és itt még zebra sincs. Továbbá Vörs és Főnyed között kétszer kell keresztezni a Nagykanizsa-Balatonszentgyörgy vasútvonalat, ahol az egyik sorompó nélküli. Kéthelyen a közút állapota az elmúlt évben jelentősen leromlott, különösen a kerékpárosok szempontjából fontos széleken. A nagy tehergépkocsi forgalom miatt családoknak a járda javasolt. Természetesen fokozott figyelemmel a gyalogosokra. A Kéthely és Hollád közötti szakasz egyes részei valóban kizárólag csak a profi mountain bikeosoknak ajánlott. A meredek részekre a szintvonalak sűrűségéből előre lehet számítani, ezek leküzdése még gyalog is kihívás. A földutak nagy része a mezőgazdasági és erdészeti munkagépek által használt. A talaj vagy agyagos, vagy száraz időben az említett gépek miatt több centi hintőpor finomságú lösszel borított. Szerintem nedves időben járhatatlan még gyalog is. Az útvonal kitáblázása a települések közelében tökéletes, de benn az erdőben gyakran kellett az alkalmazást használnom, mert előfordulnak váratlan, kitáblázatlan letérők. Az alkalmazás pontosan megmutatja a helyes utat, használata egyszerű, de folyamatos üzemben jelentősen leterheli az akkumulátort. Akinek nincs helyismerete, vigyen magával power bank-et, vagy térképet. Jó bringázást mindenkinek. Update 2023.11.25-én: Kéthelyen az úttest rendkívül rossz állapotban van, a kerékpárosoknak már nem biztonságos. Jó hír is van: Az M7-es feletti átkelő elkészült, biztonságos. Nincs már több bringaemelés. Marcalitól Balatonmáriafürdőig a települések között már végig kerékpárúton lehet haladni.

Ďalšie informácieRozvojové číslo GINOP-7.1.9-17 - 2018 - 00012 bude implementované v prioritnej oblasti rozvoja cestovného ruchu na Balatone. Cieľom projektu je komplexne implementovať rozvoj cyklistiky pre celý región, ktorý zahŕňa tak osídlenia vedľa pobrežia jazera ako aj okolité osady.
Zatvára sa