Teljes úthálózat

• Értékelések
Leírás
Útadatok, jelmagyarázat
48 kilométeres túra aszfalton, több, mint 550 méter szintkülönbséggel, utóbbi döntő részét a kör második felében kell abszolválni. Országúti kerékpárral ez a táv gyakorlatilag bárki számára vállalható, kimerülés esetén az utolsó – legnehezebb – emelkedő akár ki is hagyható, kikerülhető. A túra mindkét irányban teljesíthető.

Ajánlott teljesítési útvonal: Cserszegtomaj-Karmacs-Vidornyaszőlős-Kisgörbő-Nagygörbő-Döbröce-Sümegcsehi-Bazsi-Zalaszántó-Rezi-Cserszegtomaj.

Tájékozódás a letölthető gpx, vagy a BB365 app alapján, illetve érintett kitáblázott BalatonBike365 útvonalak a következők: Karmacstól kb. 20 kilométert megyünk a 13-as számú jelzésen. Miután Sümeg előtt élesen visszakanyarodunk jobbra a Balaton felé, a „135 zöld” jelzést követve végig dél felé tartva jutunk el Reziig, ahol figyelni kell, mert a szélesebb aszfaltúton megyünk le Cserszegtomajig, nem a BB365 jelzésen.
Az útvonalon élelmiszer vásárlására van lehetőség a településeken.

Ajánlott kerékpár: országúti/gravel kerékpár

Nehézségi tényezők
Miután rákanyarodunk a főútra Karmacs felé, nagyjából Vidornyaszőlősig figyelni kell a forgalomra, a főútra kanyarodástól a Zalaszántói elágazásig nagyon veszélyes a szakasz, de utána is elég gyors tempóban közlekednek itt autóval. Kisgörbő után ez a jelenség és a forgalom is tovább csökken, majd a Sümeg-Szántó szakaszon érdemes újra ügyelni erre.
Nehézség, hogy a legmeredekebb emelkedő Rezi felé a kör végén vár ránk.
Az útirány megfordítható, akkor a nehezebb szakaszok kerülnek előre 

Hangulati leírás
A BalatoBIKE365Fest országúti teljesítménytúráján alapul ez a közel 50 kilométeres országúti kör, amit Cserszegtomajon kötöttünk össze. Megfordítottuk a haladási irányt, hogy azoknak is izgalmasabb legyen, akik 2022-ben részt vettek az eseményen. A zalai dimbes-dombos terep egyre több nagyon jó minőségű aszfaltúttal is kecsegtet...

Részletes túraleírás
A BalatonBike365Fest eseményén Keszthelyről indult és Reziben ért véget a túra, ehhez képest most kört rajzoltunk, amely a cserszegtomaji Polgármesteri Hivatalnál kezdődik és ér véget. Pár kanyart megtéve a településen kifordulunk jobbra Karmacs felé a főútra és egy hosszú, tulajdonképpen sík rész vár ránk jó minőségű aszfalton. Ez nyilván a gépjárművezetőket is nagyobb sebességre csábítja, a zalaszántói elágazásig tehát vigyázni kell, veszélyes szakasz! Az elágazóban egyenesen haladunk tovább Karmacs felé, innét csökken a forgalom, majd ahogy elérjük Kisgörbőt, jobbra kanyarodunk és innen szinte zavartalanul bringázhatunk tovább. A sík vidék azonban kisebb dombokra vált, Nagygöbrőnél, Döbröcénél és Sümegcsehinél is van egy-egy kis mászás. Sümegcsehi után a GPS nem visz be a városba, még Sümeg előtt pár kilométerrel teszünk egy jobbkanyart és kiváló minőségű aszfalt következik jó ideig. Bazsitól vár ránk egy rövid emelkedő, cserébe viszont a következő 10 kilométer összességében lejt kicsit, így jól be lehet forgatni a keményebb áttételeket is. Aki esetleg gravel bringával teljesíti a túrát, Zalaszántónál felmehet a Béke Sztúpáig, ki van táblázva az útvonal. Aki megelégszik a Rezihez felvezető emelkedővel is, nem kell sokat várnia, Szántó után 5 kilométerrel kell balra letérni a főútról. Rezi felé két kilométert kell megtenni felfelé, majd a faluban – ha a kijelölt kört akarjuk megtenni – figyelni kell, hogy nem a bringás jelzésen kell menni, hanem a faluközpontban egy balos, aztán a körforgalomban egy jobbos kombináció után a Keszthelyig levezető úton gyakorlatilag a város határáig gurulunk.
Le lehet menni a BB365 135-ös bringás jelzésen is, csak országútival kicsit meredek és helyenként sodrós a lejtő, nem biztos, hogy ilyenre vágyunk a túra végén. Nyilván a kör teljesíthető Keszthelyi vagy Hévízi indulással és érkezéssel is, ebben az esetben a megfelelő ponton kell bekapcsolódni a túrába.
Csapadékos időszakban is javasolt
Célcsoport:
Amatőr sportoló
Rendszeresen kerékpározó
Csak az aszfalt (országútisoknak)
Túrához ajánlott kerékpártípus:
Országúti kerékpár
Túrakerékpár (trekking)
ÚtadatokÚtbesorolás szerinti összetétel:
Összes út48.5 km
  • Kerékpárút0.0 km (0.0%)
  • Közút29.3 km (60.4%)
  • Kisforgalmú közút19.2 km (39.6%)
  • Erdészeti út0.0 km (0.0%)
  • Járda0.0 km (0.0%)
  • Vízügyi töltés0.0 km (0.0%)
  • Mezőgazdasági út0.0 km (0.0%)
  • Hajó/Komp0.0 km (0.0%)
Útfelületi besorolás:
Összes út48.5 km
  • Aszfalt48.5 km (100.0%)
  • Murva0.0 km (0.0%)
(0 értékelés)
(0)
(0)
Értékelés írásához be kell jelentkezned.
További információA GINOP-7.1.9-17 – 2018 – 00012 számú fejlesztés a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térségben valósult meg. Célja, hogy az egész térségre vonatkozóan, átfogóan valósítson meg kerékpáros fejlesztéseket, bevonva a vérkeringésbe a partközeli és a háttértelepüléseket egyaránt.