Teljes úthálózat
1070 Műemlék pincesor.png
Vissza
bicycle friendly award
Vissza

Gyönyörű örökségünk – szemlélődő biciklizés nádfedeles házak, templomtornyok és pincék között – sárga A/B

2.5
(2 értékelés)
4ó 26pMenetidő
44.4 kmHossz
389 m
389 m
Szintkülönbség
Teljes úthálózat
  • Leírás
  • BalatonBike365 Port
  • Útadatok
  • Látnivalók
  • Értékelések
Leírás

1. Útadatok, jelmagyarázat
Ez a látszólag közepes hosszúságú és szintemelkedésű dél-balatoni túra csak gyakorlott mountain bike használóknak ajánlott, de nekik is csak száraz időben: a Kéthely és Hollád közötti szakasz még nyár közepén is képes meglepetéseket tartogatni.
A térképen a szaggatott vonal földutat jelöl.

2. Nehézségi tényezők a túrában
A Kéthely-Hollád közötti szakasz meredek emelkedőt és lejtőt, továbbá csúszós, sáros foltokat egyaránt tartalmaz.
Kéthelytől Balatonmáriafürdőig néhány rövidebb szakasz kivételével közúton halad a túra.
Balatonkeresztúron a túraútvonal keresztezi a 7-es főutat, fokozott óvatossággal kell áthaladni.

3. Hangulati leírás
Igazi kulturális tartalomra lelhetünk ebben a biciklis körtúrában, mely Balatonmáriafürdőről indul és oda is tér vissza. Múzeumok és műemlékek váltják egymást, helytörténeti kincsek és néprajzi érdekességek mesélnek a múltról. Az útba ejtett épületeket aprólékos figyelemmel szemlélve a környék történelme is kirajzolódik előttünk: választ kaphatunk arra, hogy miben hittek, hol laktak, milyen életet éltek az egykori helyiek. A látszólag rövid, kicsivel több, mint 44 kilométeres utat bátran tervezhetjük egész naposra is, hiszen látnivalóból nem lesz hiány!

Érintett települések: Balatonkeresztúr, Balatonújlak, Kéthely, Hollád, Tikos, Szegerdő, Főnyed, Vörs, Balatonszentgyörgy, Balatonberény, Balatonmáriafürdő

Célcsoport:
Rendszeresen kerékpározó
Térséget ismerő
Bringázz terepen!
Rejtett kincsek
Túrához ajánlott kerékpártípus:
Mountain bike
ÚtadatokÚtbesorolás szerinti összetétel:
Összes út44.4 km
  • Kerékpárút3.7 km (8.4%)
  • Közút6.3 km (14.2%)
  • Kisforgalmú közút16.4 km (37.0%)
  • Erdészeti út7.7 km (17.2%)
  • Járda0.9 km (2.1%)
  • Vízügyi töltés0.2 km (0.5%)
  • Mezőgazdasági út9.1 km (20.5%)
  • Hajó/Komp0.0 km (0.0%)
Útfelületi besorolás:
Összes út44.4 km
  • Aszfalt27.0 km (60.8%)
  • Murva8.0 km (18.0%)
  • Föld9.4 km (21.3%)
Szintkülönbség:
Összes szintkülönbség:389 m
Maximális emelkedés:10-15%
Értékelések
2.5/5
2.5
(2 értékelés)
5
(0)
4
(1)
3
(0)
2
(0)
1
(1)
Értékelés írásához be kell jelentkezned.
Más bringások értékelései:
Attila Huszár2024. 06. 16. 17:17:56
1
(1)
Szöveges értékelés

FIGYELEM! Azért adok csak 1 csillagot, hogy felhívjam mind a bringások, mind a szervezők figyelmét, hogy Hollád és Kéthely között az erdei út nemhogy kerékpárral de gyalog is járhatatlan! Vádli középig süllyedtem az iszapban, gyakorlatilag a kijutásért küzdöttem, mobil térerő nincs így segítséget sem tudsz hívni! Ugyan a szöveges részben van erre hivatkozás, de EZT VEGYÉTEK KOMOLYAN! Szervezők, vizsgáljátok felül, hogy érdemes e kint hagyni a túrát vagy az erdei részt gondoljátok újra.

novistar2022. 08. 12. 22:28:14
4
(4)
Szöveges értékelés

A túra egy igazi kihívás, de megéri a fáradságot. A leírását szeretném kiegészíteni azzal, hogy a túra Tikos és Hollád között is keresztezi a 7-es főutat, és itt még zebra sincs. Továbbá Vörs és Főnyed között kétszer kell keresztezni a Nagykanizsa-Balatonszentgyörgy vasútvonalat, ahol az egyik sorompó nélküli. Kéthelyen a közút állapota az elmúlt évben jelentősen leromlott, különösen a kerékpárosok szempontjából fontos széleken. A nagy tehergépkocsi forgalom miatt családoknak a járda javasolt. Természetesen fokozott figyelemmel a gyalogosokra. A Kéthely és Hollád közötti szakasz egyes részei valóban kizárólag csak a profi mountain bikeosoknak ajánlott. A meredek részekre a szintvonalak sűrűségéből előre lehet számítani, ezek leküzdése még gyalog is kihívás. A földutak nagy része a mezőgazdasági és erdészeti munkagépek által használt. A talaj vagy agyagos, vagy száraz időben az említett gépek miatt több centi hintőpor finomságú lösszel borított. Szerintem nedves időben járhatatlan még gyalog is. Az útvonal kitáblázása a települések közelében tökéletes, de benn az erdőben gyakran kellett az alkalmazást használnom, mert előfordulnak váratlan, kitáblázatlan letérők. Az alkalmazás pontosan megmutatja a helyes utat, használata egyszerű, de folyamatos üzemben jelentősen leterheli az akkumulátort. Akinek nincs helyismerete, vigyen magával power bank-et, vagy térképet. Jó bringázást mindenkinek. Update 2023.11.25-én: Kéthelyen az úttest rendkívül rossz állapotban van, a kerékpárosoknak már nem biztonságos. Jó hír is van: Az M7-es feletti átkelő elkészült, biztonságos. Nincs már több bringaemelés. Marcalitól Balatonmáriafürdőig a települések között már végig kerékpárúton lehet haladni.

További információA GINOP-7.1.9-17 – 2018 – 00012 számú fejlesztés a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térségben valósult meg. Célja, hogy az egész térségre vonatkozóan, átfogóan valósítson meg kerékpáros fejlesztéseket, bevonva a vérkeringésbe a partközeli és a háttértelepüléseket egyaránt.
Bezár