Teljes úthálózat
Balatonbike365-d-33.png
Vissza
bicycle friendly award
Vissza

KalandKör400

4.9
(11 értékelés)
30ó 40pMenetidő
387.8 kmHossz
4513 m
4513 m
Szintkülönbség
Teljes úthálózat
  • Leírás
  • BalatonBike365 Port
  • Útadatok
  • Látnivalók
  • Értékelések
Leírás

Neked a Balaton – csak – a Riviéra? Pedig a tó partján túl még ezernyi kaland és élmény vár a bringásokra. Ha már oda-vissza körbetekerted a tavat és azt hiszed számodra nem tartogat több kihívást, akkor a KalandKör400 túra Neked szól!

Fedezz fel eldugott településeket, kaptass fel sosem látott kilátókba, gyönyörködj a tanúhegyek látványában, miközben letérsz a megszokott útról!

Ezen, a 400 kilométer hosszúságú, a Balatont teljesen megkerülő, de nem a hagyományos kerékpárúton vezető túrán könnyebb és nehezebb terepszakaszok váltják egymást. A változatos, gyönyörű tájak magukért beszélnek, hiszen a Balaton-felvidéki, a zalai vagy a somogyi utak különböző világokba vezetnek. Ha szereted a várromokat, vagy szívesen pihensz meg csendes falvakban, esetleg finom borokat is kóstolnál, egyikről sem kell lemondanod, ha a KalandKör400-on indulsz el. Itt a lehetőség olyan helyekkel bővíteni a kedvenc balatoni látnivalóid listáját, ahova csak a legkitartóbb bringások jutnak el.

Erre a túrára érdemes fizikailag is felkészülni, így egész évben motiválhat arra is, hogy edzésben maradj. Ha sportos vagy akkor nekivághatsz gravellel, de akár segítségül hívhatod az e-bike-odat is, hogy biztosan minden magaslatra könnyedén feljuss. Ha pedig elsősorban nem a teljesítmény érdekel, hanem a látnivalók, akkor kisebb túrákat is tehetsz a kitáblázott körbe csatlakozva. A KK400 útvonalon egységes jelrendszer vezet végig. Hogy honnan kezd a kört? A BalatonBike365 hálózat segítségével bármelyik part menti településről könnyen rácsatlakozhatsz a KK400 körre. Ha pedig a GPS alapú tájékozódásban hiszel, töltsd le a BB365 appot, ami végignavigál a túrákon.
A túra sok parttól távolabb lévő turisztikai attrakciót érint, de azért nem kell teljesen nélkülöznöd a Balaton közelségét, ugyanis időnként vissza-vissza tér a partra. Ha nem csak egyszerűen túrázni szeretnél, hanem szeretnéd a teljesítményedet későbbi önmagaddal vagy másokkal összehasonlítani, akkor is jó helyen jársz.

Ha pedig a megmérettetés a mindened, akkor a túraútvonal teljesítésének mérését 50 QR kód segíti, melyeket a telefonoddal leolvasva akár másodperces pontossággal versenyezhetsz is magaddal, barátaiddal, sporttársaiddal.

Jelenleg 24 db Scott és 12 db Bianchi gravel kerékpár kölcsönözhető. A hagyományos és e-gravel bringák minden méretben elérhetőek, ezeket az előzetes foglalás után szállítják az átvételi helyekre, a BalatonBike365 központok bármelyikébe. A bérleti díjak kedvezőek, már egy napos bérlés esetén is csak 9.500 Ft-tól indulnak! Ami a bérelhető flotta technikai részleteit illeti: nemzetközi szinten is kuriózum a legjobb súly/teljesítmény aránnyal rendelkező TQ HPR50 motorral szerelt Scott Solace Gravel eRide eGravel szériánk. HMX carbon váz, kényelmes endurance geo, Sram Rival HRD fékek, együtt egy igazán high-end kalandot ígérnek elektromos rásegítéssel.Az analóg teljesítmény szerelmeseit aluvázas, carbon villás Scott Speedster Gravel 30 típussal várja Shimano GRX 400-as szett 2x10 sebességes váltás, RX400-as fékek, magas minőségű Syncros kiegészítők, és szinte határtalan pakolhatóság. A flottákban lévő szexi Bianchi Impulso Allroad modellek pedig a sokoldalúság és a komfort megtestesítői. Shimano GRX 600-as szett, 2x11 sebességes váltás, RX400-as fékek. A kerékpárok közvetlen foglalása a www.balatonbiketour.com oldalon elérhető!

Nagyobb kör, sokkal nagyobb kihívás, több élmény és még több emlék, ami a KalandKör400-on vár!

Részletes túraútvonal leírás

Az útvonal nehézség, terep szempontjából egyértelműen négy részre osztható.

Dél-Balaton

A legnagyobb kihívást a déli part jelenti, ahol nemcsak a szint, de a sokszor homokos, laza terep is sorakozik a gravel kerékpárok számára. A Köröshegy környéki dombokon átívelő vonalvezetés mind a meredek felfelék, mind a technikás lejtmenetek szempontjából sokaknak meglepetést okozhat.

Ha Siófokról indulunk, itt először fehér, döngölt utakon tekerhetünk, amely hangulatában hasonlít az olasz döngölt utakhoz, melyek leginkább Toszkánára jellemzőek. Jakabpusztától kezdődött az igazi kihívás, innentől a szint is egyre dombosabb lett, sok rövid emelkedővel, és a talaj is átváltott homokos-löszösre. Innentől folyamatos hullámvasúton ülünk, vagy felfelé megyünk, vagy le. Az emelkedők rövidek, és néhol elég meredekek is, egy ilyen vezet fel például a Nezde szoborparkhoz is. Technikailag talán ez a legnehezebb szakasz a három fő tájegység közül, ahol a túra megy.

Az M7 autópályával párhuzamosan van 1-2 extrém meredekségű fal is, ahol ne lepődjünk meg, ha sár esetén még akár tolni is kell a bringát. Ezt a részt családoknak, kisebb tapasztalattal rendelkező bringásoknak az előbbiek miatt talán kevésbé ajánljuk. A másik szempont ezen a szakaszon, hogy a parti településeket (Siófok, Balatonföldvár, Fonyód) kivéve kevés az étterem, büfé, bolt, így ezen a szakaszon az étkezés-vásárlás-vízvétel szempontjából is jobban kell figyelni és tervezni.

Nyugat-Balaton

A „leggravelesebb” terep a Kis-Balaton környéki szakasz, ahol igazi hosszú egyenes, sík és murvázott várnak minket.Ezeken a szakaszokon a szuper minőségű murvás utakon jóval gyorsabb tempóban lehet haladni, mind a déli parton. A Zala folyó menti ösvények és a folyópart környéke egészen egyedülállóan varázslatos, és a kis falvak, amelyeken áthaladsz, egyedi helyi színezetet kölcsönöznek a bringázásodnak. Ez az a rész, ami bárki számára élvezhető, a családos-gyerekes tekerést leginkább ide tervezhetőek. . A murvás és erdei utakon keresztül haladva olyan helyekre juthatsz el, amelyek autóval sosem lennének elérhetők. A hegyi panoráma, ahol a Balaton a horizonton világít, valódi élmény lesz.

Észak-Balaton

Valahol a kettő között, mind nehézségben, mind terepviszonyokban helyezkedik el az északi útvonal, Keszthely és Veszprém között, amiben tényleg minden van: találunk itt több erdei szakaszt, erdei ösvényt, néhol aszfaltos, murvás, köves részeket is, míg a Veszprém előtti és utáni kilométerek ismét bringaúton haladnak.

A Monoszló és Mencshely közötti szakasz sokak kedvence lehet. Az útvonalról minimálisan letérve még a Zádor-várat is meg tudjuk nézni. Kevésbé ismert várrom ez az 1300-as évek végén épült, gótikus épület maradványa. A majdnem 400 méter magasan fekvő romhoz megéri felkapaszkodni vagy Barnag felől kerékpárral eljutni, hiszen a mesés helyszínről páratlanul szép kilátás nyílik a Balaton irányába. Az emelkedőket tekintve a Káli medencében, Balaton felvidéken a kisebb dombok kevésbé jelentenek kihívást, mint a déli rész meredek falai. Infrastruktúra, boltok, kávézók, éttermek tekintetében is ez a szakasz áll legjobban, itt biztos könnyen találunk nyitva tartó szolgáltatót, ahol enni, inni lehet.

Kelet-Balaton

A keleti-medence KK400 nyomvonala, Balatonalmádi-Sóstó között végig a Balaton parti bringaúton halad. A magasparton vezetett különleges szépségű bringaúttal a keleti medence gravelesebb részei kimaradnak, egyelőre legalább is. Később ezen a szakaszon a BalatonBike tervez egy még gravelesebb, nehezebb verziót is majd kitáblázni, de a KalandKör kapcsán az egyszerűbb teljesíthetőség volt a cél. De így akik, akár külföldről is, csak ezt a kört teljesítik, nekik sem marad ki ez a különleges rész. Ezek a végig aszfalton, szinte szint nélkül tekerhető kilométerei a legkönnyebbek a túrának.

Célcsoport:
Rejtett kincsek
Bringázz terepen!
Túrához ajánlott kerékpártípus:
Mountain bike
Túrakerékpár (trekking)
ÚtadatokÚtbesorolás szerinti összetétel:
Összes út387.8 km
  • Kerékpárút67.6 km (17.4%)
  • Közút31.5 km (8.1%)
  • Kisforgalmú közút148.4 km (38.3%)
  • Erdészeti út56.7 km (14.6%)
  • Járda0.4 km (0.1%)
  • Vízügyi töltés11.2 km (2.9%)
  • Mezőgazdasági út71.9 km (18.5%)
  • Hajó/Komp0.0 km (0.0%)
Útfelületi besorolás:
Összes út387.8 km
  • Aszfalt283.1 km (73.0%)
  • Murva50.0 km (12.9%)
  • Föld54.7 km (14.1%)
Szintkülönbség:
Összes szintkülönbség:4514 m
Maximális emelkedés:16%+
Látnivalók
Értékelések
4.9/5
4.9
(11 értékelés)
5
(10)
4
(1)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Értékelés írásához be kell jelentkezned.
Más bringások értékelései:
Gergely Andó2024. 05. 02. 6:50:03
4
(4)
Szöveges értékelés

Az útvonal szuper, a táblázás néhol hiányos, de a kihelyezett QR kódokat nem könnyű mindig rögzíteni, volt, hogy nem is sikerült! A rögzítéshez kell GPS és mobilnet egyaránt. Amikor nem volt térerő (például Barnag és Mecshely között az erdőben a QR10-nél), ott meghíusult a rögzítés. Hiába töltöttem be később a QR-ködon szereplő oldalt, akkor már azért nem rögzítette, mert "messze voltam" a táblától! Szentbékálla mellett pedig azért nem sikerült a rögzítés, mert a táblánál állva is úgy érezte a rendszer, hogy 1,8 km-re vagyok tőle, miközben a térkép appban jól látszott, hogy a GPS koordinátám helyes volt... Én a weben töltöttem fel, útitársam az applikációt használta, ott nincs QR leolvasás, csak GPS, de azzal is töbször keringeni kellett a tábla körül, hogy a kívánt távolságon belül legyen az App szerint is a telefon, miközben eleve a táblánál lett bekapcsolva... Nem egy átgondolt rendszer ez... :-(

Dragony Eszter 2024. 05. 01. 9:38:56
5
(5)
Szöveges értékelés

Sziasztok! Mi ketten tekertük körbe a 400 As Kalandkört. E- bike montikkal oldaltáskákkal, 4,5 napot adtunk neki. Nagyon élveztük minden percét, útközben közeli olcsó szállásokat kerestünk, az útvonal tetszett, bár a táblákra csak hagyatkozni nem mindenhol szabad. A terep szakaszok nagyon tetszettek, volt benne kihívás bőven, pláne hogy a múlt heti eső után kezdtünk bele, volt dagonya is. Mindenkinek ajánlom ezt a túrát aki el tud rugaszkodni az aszfaltos bringázástól, nem könnyű túra, erőlét bőven kell hozzá , vagy egy E-bike. Fordított kört is tervezünk. Köszönjük a szervezőknek,hogy létre hoztak egy fantasztikus dolgot, nagyon sok élménnyel lettünk gazdagabbak. Eszter & Zsolti

sop h2024. 04. 23. 10:30:22
5
(5)
Szöveges értékelés

Nekem a megosztasnal nem a gpx jon. Help. koszi

További információA GINOP-7.1.9-17 – 2018 – 00012 számú fejlesztés a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térségben valósult meg. Célja, hogy az egész térségre vonatkozóan, átfogóan valósítson meg kerékpáros fejlesztéseket, bevonva a vérkeringésbe a partközeli és a háttértelepüléseket egyaránt.
Bezár